29 مهر 1397
En | 

شرح وظایف این بخش:

  • تهیه و صدور احكام كاركنان در زمینه های انتصاب ، اضافه و ترمیم حقوق ، انتقال ، انفصال، تعلیق ، مرخصی ، معذوریت و.....
  • اجرای قوانین ، مقررات ، آئین نامه ها و دستورالعملهای استخدامی و ارائه پیشنهادات اصلاحی در صورت لزوم .
  •  انجام اقدامات لازم به منظور تامین نیازمندیهای استخدامی وزارتخانه در چارچوب برنامه ریزی نیروی انسانی ، بودجه مصوب و قوانین و مقررات مربوطه.
  • ایجاد و نگهداری فهرست داوطلبان شغلی بالقوه و شایسته به منظور ارائه به مسئولین ذیربط در تخصیص پست سازمانی و جایگزینی كاركنان.
  • اجرای آزمونهای تخصصی و استخدامی و ارائه گزارشهای لازم به معاونت ذیربط نهاد ریاست جمهوری
  • اجرای طرح طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل وتهیه پیشنهادهای اصلاحی .
  • اجرای طرح ارزشیابی كاركنان و برقراری ارتباط با معاونت ذیربط نهاد ریاست جمهوری به منظور ایجاد هماهنگی و تبادل نظر در خصوص اجرای مسئولیتها ، برنامه ها و دستورالعملهای ارزشیابی و ارائه گزارشهای دوره ای .
  • بررسی و اظهار نظر نسبت به نحوه انتخاب رؤسای واحدهای استانی از حیث تطبیق صلاحیت و ضوابط اداری و استخدامی و ارائه نتایج حاصله به شورای تحول اداری .
  • راهنمایی وایجاد خط مشی برای واحدهای استانی برای وحدت رویه در اجرای بخشنامه ها و مصوبات اداری.
  • به روز رسانی اطلاعات و آمار كاركنان و تجزیه و تحلیل آنها و تهیه گزارشهای آماری در مقاطع زمانی مشخص و تهیه آمارهای موردی برحسب نیاز.
  • بایگانی كلیه اوراق و اسناد و پرونده های كاركنان.
  • اجرای مقررات بازنشستگی و برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه و مستمری در چارچوب قوانین ومقررات مربوطه.
  • بررسی نیازمندیهای رفاهی كاركنان و تهیه طرحهای لازم(درمانی ، ورزشی ، تعاونی ، تفریحی و ....) براساس اولویت ها ، حدود امكانات مالی و اجرایی.
  • تدوین و اجرای برنامه های لازم جهت فراهم شدن زمینه های حفظ تندرستی و نشاط كاركنان از طریق تعمیم و گسترش فعالیتهای ورزشی بین آنان .
  • انجام بررسیهای همه جانبه و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده بهینه از امكانات ورزشی موجود در سطح كشور.
  • تنظیم برنامه های تفریحی و ورزشی و بازدید از مراكز هنری ، فرهنگی ، مذهبی ، تاریخی و.... جهت كاركنان و برآورد هزینه های مربوط.
  • بررسی و اصلاح مقررات موجود و دستیابی به مقررات موثر و لازم در زمینه ارتقاء سطح انگیزش و تامین معیشت كاركنان دولت.
  • انعقاد قرار داد با مراكز مختلف درمانی ، شركتهای بیمه ، مراكز ورزشی و ..... جهت تامین نیازهای كاركنان و خانواده های آنان .
  • برنامه ریزی تامین اعتبار وام و توزیع آن بین كاركنان حسب ضوابط مصوب.
  • ارائه بیمه خدمات درمانی و بیمه تكمیلی و خدمات بهداشتی به كاركنان .
  • نظارت و كنترل حضور و غیاب كاركنان و تهیه آمار و گزارشهای لازم .
صفحه 1 از 3ابتدا   قبلی   [1]  2  3  بعدی   انتها   
طراحی سایت